چاقی

در قرن حاضر ، تغییر در شیوه زندگی ، رویکرد به شهرنشینی و صنعتی شدن ، با افزایش شیوع بیماریهای غیر واگیرهمراه شده است، تغذیه یکی از عوامل مهم در بروز بیماریهای غیر واگیر به حساب می آید و چاقی به عنوان مهمترین مشکل تغذیه ای کشورهای پیشرفته و کشور های در حال توسعه محسوب می شود که با سرعت قابل ملاحظه ای در حال افزایش است. تغییر الگوی غذایی روزانه و کاهش فعالیت فیزیکی روزمره که ناشی از روند روز افزون مشاغل کم تحرک است ، در بروز این مشکل نقش اساسی تری دارند

سرطان ریه

سرطان ریه٬ علت اصلی مرگ ناشی از سرطان می باشد. سیگار کشیدن خطر ایجاد سرطان ریه را ۱۰-۹ برابر می کند و در کسانی که سیگاریهای قهار هستند ریسک سرطان ریه حداقل ۲۰ برابر می شود. فاصله بین شروع سیگار کشیدن و ایجاد سرطان ریه٬ حدود ۲۰ سال می باشد.  درمان سرطان ریه در مواردی که محدود به ریه باشد برداشتن یک لوب (لوبکتومی)٬ دو لوب (بای لوبکتومی) یا یک ریه (پنومونکتومی) می باشد

ابدومینوپلاستی

این عمل جراحی که ماحصل آن کوچک کردن شکم و حذف چربی اضافی آن است طی آن چربی و پوست اضافه برداشته شده و ظاهر برآمده شکم اصلاح می شود. این عمل ظاهر شما را بهبود داده و باعث اعتماد به نفس شما می شود. 

بهترین کاندید برای این عمل افرادی هستند که شکم های بزرگ و پرچربی دارند

دفورمیتی های (ناهنجاریهای) جدار قفسه سینه

شامل دفورمیتی های پکتوس اکسکاواتوم و کاریناتوم می باشد که ممکن است با ناهنجاریهای ستون مهره ها و ناهنجاریهای قلبی همراه باشد. ممکن است باعث درد قفسه سینه شوند. این دفورمیتی ها بندرت خودبخود اصلاح می شوند و ممکن است در طی دوره رشد سریع بلوغ ٬ بدتر شوند . معمولا بیماران به علت ملاحظات زیبایی برای درمان مراجعه می کنند . در مان دفورمیتی ها به روش جراحی انجام می شود.

کیسه صفرا

در مواردی که کیسه صفرا سنگ دارد و باعث ایجاد علامت شده باشد کیسه صفرا باید برداشته شود(کله سیستکتومی) که در اکثر موارد به روش لاپاروسکوپی انجام می شود.

اگرسنگ مجاری صفراوی وجود داشته باشد  به علت احتمال ایجاد کلانژیت(التهاب مجاری صفراوی) باید بوسیله آندوسکوپی خارج شود 

نشانی مطب دکتر محمدرضا عسگری در رشت
نشانی مطب دکتر محمدرضا عسگری,

وبسایت رسمی دکتر محمد رضا عسگری tsasgary.com سابق